چهار هزار هفته

قیمت اصلی 37.000 تومان بود.قیمت فعلی 26.000 تومان است.

مدیریت زمان برای انسان فانی

نویسنده: الیور برکمن (اولیور برکمن)

مترجم: میثم همدمی

تعداد صفحات کتاب: 330 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب چهار هزار هفته pdf

دانلود کتاب چهار هزار هفته pdf

شاید مطالعه کتاب چهار هزار هفته pdf باعث شود دست از کلنجار رفتن با خودتان و دنیایتان بردارید!

اگر به دنبال ترفندهای مدیریت زمان و بهره‌وری یا کتاب‌های غلبه بر تنبلی می‌گردید، مطمئنا این کتاب برای شما نیست! گول اسم کتاب را که درباره‌ی زمان است، نخورید. ولی اگر به قول اولیور برکمن، نویسنده اثر، «خوره‌ی بهره‌وری» هستید و هنوز هم برایتان سوال است که علیرغم این همه فعالیت و برنامه ریزی، کِی بالاخره ثمره کارتان را می‌بینید، یا کی طعم آرامش را می چشید، این کتاب به دردتان می‌خورد.

این کتاب تمام ترفندها و عقاید رایج درباره مدیریت زمان را به چالش می‌کشد و هر چیزی که تا به حال درباره این موضوعات نوشته شده را رد می کند و نگاه بسیار جدیدی به زمان دارد. به عنوان مثل یکی از چیزهایی که کاملا توسط نویسنده مورد انتقاد قرار می گیرد، چک لیست‌ها است. کتاب چهار هزار هفته pdf را بخوانید اگر:

  • اگر وسواس گونه درگیر مدیریت زمان هستید.
  • اگر مدام تلاش می‌کنید کارهای بیشتری را در مدت کوتاهی انجام بدهید.
  • اگر همیشه استرس گذر زمان را دارید و فکر می‌کنید زمان از دستتان در رفته و درحال تلف شدن است.

خلاصه کتاب

واقعیت این است که هرچقدر هم زندگی را دوست داشته باشیم، ناچاریم سرانجام یک روز با مرگ روبه‌رو شویم و برای همیشه با دنیای زنده‌ها خداحافظی کنیم. الیور برکمن با یک حساب سرانگشتی در کتاب چهار هزار هفته pdf به شما ثابت می‌کند که میانگین طول عمر انسان‌ها چیزی حدود هفتاد تا هشتاد سال است و با این حساب، هر کدام از ما حدوداً 4هزار هفته برای زندگی وقت داریم. به همین سادگی!

اما آیا این مدت برای برآورده شدن آرزوهای ریزو درشت ما کافی است؟ البته که نه! باید یاد بگیریم که در کمترین زمان بیشترین فعالیت را داشته باشیم. همه‌ی ما از همان دوران کودکی با اهمیت زمانبندی آشنا شده‌ایم و قطعاً بارها آن را امتحان کرده‌ایم. اما قطعا وقتی در کودکی داشتیم برای امتحان ریاضی هفته‌ی بعد برنامه‌ریزی می‌کردیم، این فکر از ذهن ما نگذشته که شاید روزی مجبور باشیم برای باقی عمر خود برنامه‌ریزی کنیم.

الیور برکمن در کتاب چهار هزار هفته pdf نکته‌های تازه‌ای برای شما دارد که برای رسیدن به هدف‌هایتان به آن نکته‌ها نیاز خواهید داشت. ناگفته نماند اگرچه در دنیای مدرن سرعت همه‌ی کارها نسبت به گذشته چندین برابر شده اما به همان نسبت هم بلند پروازی‌ها و آرزوهای انسان‌ها رشد کرده است. پس هر جور که به قضیه نگاه کنیم می‌بینیم برای رسیدن به همه‌ی خواسته‌های خود در زندگی باید برنامه‌ی دقیقی بچینیم و طبق آن عمل کنیم.

کتاب پیش رو مملو از راهکارهای ساده و کاربردی است که به شما یاد می‌دهند خود را با تغییرات دنیای امروز مطابقت دهید. نگاه منطقی و واقع‌ گرایانه‌ی نویسنده همراه با نکته‌های فلسفی و روانشناختی که برای شما بیان می‌کند، باعث می‌شوند با چشم باز زندگی و حقایق آن را ببینید.

کتاب چهار هزار هفته pdf کتابی است که به زبانی ساده نوشته شده است و درعین‌حال یک کاوش جالب به‌حساب می‌آید. افراد زیادی از این کتاب استقبال کرده‌اند. برای مثال آدام گرنت نویسنده‌ی کتاب معروف دوباره فکر کن در این باره نوشته است: ‌«این مهم‌ترین کتابی است که تاکنون درباره‌ی مدیریت زمان نوشته شده است.» روزنامه گاردین هم این کتاب را سرشار از توصیه‌های عقلانی دانسته است.

بخشی از متن

تلاش‌هایی که جهت اجتناب از محدودیت‌های دردناک واقعیت به‌ کار می‌بندیم،‌ رابطۀ آشفتۀ ما با زمان را در پی دارند. بسیاری از راهبردهای ما برای بهره‌وری بیشتر هم تنها به بدتر شدن شرایط منتهی می‌شوند، چراکه آن‌ها صرفاً راه‌هایی‌اند برای اجتناب بیشتر. درهرحال، مواجهه با محدودیت زمان دردناک است، زیرا بدین معناست که انتخاب‌های دشوار اجتناب‌ ناپذیرند و برای انجام دادن تمامی کارهایی که آرزویشان را داریم، زمان کافی وجود ندارد.

پذیرش دامنۀ محدود کنترلمان بر زمان نیز دردناک خواهد بود: چه‌بسا فاقد استقامت، استعداد یا توانمندی لازم برای جامۀ عمل پوشانیدن بر همۀ نقش‌ هایی هستیم که به لزوم ایفایشان باور داریم؛ ازاین‌ روست که به جای مواجهه با محدودیت‌های خویش و برای دستیابی به حسی از محدودیت‌ناپذیری، به راهبردهای اجتنابی روی می‌آوریم…

خود را سخت‌تر تحت ‌فشار قرار می‌دهیم و در سودای کسب تعادل میان کار و زندگی می‌دویم یا اینکه به رویکردهای مدیریت زمان پناه می‌بریم که وعده می‌دهند به‌ واسطه‌شان برای هر کاری زمان خواهیم داشت و بدین‌ترتیب نیازی به انتخاب‌های دشوار نخواهد بود یا برای حفظ احساس کنترل همه‌جانبه بر زندگی، درگیر تعلل‌ورزی می‌شویم.

خب، وقتی هرگز پروژه‌ای مرعوب‌کننده را آغاز نکنیم، لزومی هم ندارد از شکست خوردن در آن نگران باشیم. برای رسیدن به بی‌حسی هیجانی، ذهنمان را زیر بار سنگینی از مشغله‌ها و حواس‌پرتی‌ها دفن می‌کنیم. نیچه می‌نویسد: «ما مشتاقانه به گونه‌ای بی‌ملاحظه و بیش از آن میزانی کار می‌کنیم که برای گذران زندگی لازم است، چراکه بدین‌ترتیب فرصتی برای تأمل و اندیشیدن نخواهیم یافت؛ این شتاب‌ زدگی مسئله‌ای همگانی است زیرا همه در حال گریز از خویشتن‌ند»

معرفی نویسنده

الیور برکمن در کتاب‌های خود تلاش می‌کند تا به مخاطبانش برای داشتن حس بهتری در زندگی کمک کند. نویسنده کتاب چهار هزار هفته pdf در سال 1975 در انگلیس به دنیا آمد. او در رشته‌ی علوم اجتماعی و علوم سیاسی تحصیل کرد و در سال 1994 از دانشگاه کمبریج فارغ‌ التحصیل شد.

الیور برکمن روزنامه‌نگار شناخته‌ شده‌ای است و مدتی در نشریه‌ی معتبر گاردین فعالیت کرده. او همچنین کتاب‌های پرفروشی در زمینه‌ی فلسفه‌ی عمومی و خودیاری نوشته است. از بهترین کتاب‌های او می‌توان به کتاب چهار هزار هفته pdf و کتاب پادزهر اشاره کرد.

نقد کتاب چهار هزار هفته pdf

کتاب چهار هزار هفته pdf را به تمام کسانی که می‌خواهند از زندگی بیشتر لذت ببرند پیشنهاد می‌کنیم. اغلب ما فراموش می‌کنیم زندگی موقتی است، فراموش می‌کنیم روزی می‌میریم. از یاد می‌بریم عزیزانمان همیشگی نیستند. فراموش می‌کنیم مرده‌های امروز، زنده‌های دیروزند. نمی‌فهمیم هدف از زندگی درس خواندن یا پول درآوردن نیست، هدف خودِ زندگی است.

به خیال فردایی نفس می‌کشیم که هنوز نیامده است و شاید هرگز هم نیاید و با این خیال، امروزمان را می‌سوزانیم. می‌خواهیم در فرصت محدود عمرمان همه کاری کنیم اما حرص “همه کاری کردن” سبب می‌شود که هیچ نکنیم. کتاب چهار هزار هفته pdf (مدیریت زمان برای انسان فانی) کوشیده است تا تلنگری باشد برای رها ساختن ما از بند این‌گونه اوهام و غفلت‌ها.

انسان‌ها فرصت محدودی برای زندگی دارند و در این مدت محدود، دوست دارند به هر آنچه از زندگی می‌خواهند برسند. الیور برکمن در این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه باید برنامه‌ریزی کنیم. هر انسانی به طور میانگین بین هفتاد تا هشتاد سال عمر می‌کند و این زمان به اندازه‌ی 4هزار هفته است. این کتاب در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار داشته است.

کتاب چهار هزار هفته pdf شباهت چندانی به کتاب‌های مرسوم در باب مدیریت زمان و بهره‌وری ندارد، بلکه اثری است عمیقاً فلسفی، کتابی است که باید با طمأنینه خواندش.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1495 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چهار هزار هفته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *