دونده ی دوم پاتینا

26.000 تومان28.000 تومان

کتاب اول: دونده ی اول: روح

کتاب دوم: دونده ی دوم: پاتینا

نویسنده: جیسون رینولدز

مترجم: شبنم حیدری پور

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم کتاب: متغیر

نوع فایل: PDF(Zip)

کتاب دونده ی دوم پاتینا pdf

دانلود کتاب دونده ی دوم پاتینا pdf

در کتاب دونده ی دوم پاتینا داستان دختر شجاعی را می‌خوانید که به‌شدت تلاش می‌کند با سختی‌های زندگی بجنگد!

پاتی مانند برق می‌دود، او دویدن را دوست دارد و احساس می‌کند با این کار می‌تواند از دست مشکلاتش فرار کند و آنها را پشت سر بگذارد. البته مهم‌تر از تمام این‌ها او قصد دارد بهترین باشد. مادر او دیابت دارد و این بیماری پاهای او را گرفته و پاتی نگران است که برای همیشه مادر عزیزش را از دست بدهد. با این اوصاف او به جای مادرش هم می‌دود که دیگر قادر به انجام این کار نیست.

پاتی شخصیت اصلی کتاب دونده ی دوم پاتینا دوستان جدیدی پیدا کرده است که هم‌تیمی‌هایش هستند و دلش می‌خواهد به قدری خوب باشد که سانی، روح و لو به او افتخار کنند اما مشکلات زیادی او را محاصره کرده‌اند و این استرس‌ها و نگرانی‌ها در کنار مربی بداخلاق ممکن است جلوی پیشرفت او را بگیرد…

خلاصه کتاب

پاتی، دختر سیاه‌پوست داستان، وظایف زیادی در زندگی دارد. او عاشق دویدن و اول شدن است، اما این باعث نمی‌شود که حواسش به مدی، خواهر کوچولوی دوست‌ داشتنی‌اش، نباشد. پاتی به خودش و مامان قول داده که از مدی حسابی مواظبت کند. او که پدرش را از دست داده و دور از مادرش، با خواهر خود زندگی می‌کند، در کتاب دونده ی دوم پاتینا داستان زندگی‌اش را برای ما تعریف می‌کند.

«پاتینا جونز» ملقب به “پاتی” سریع‌ترین دختر دونده‌ی تیم مدافعان است. البته منطقی هم هست؛ او برای خیلی چیزها باید بدود. او برای بچه‌های مدرسه‌ی باکلاس جدیدی که تازگی‌ها به آنجا فرستاده شده می‌دود، تا به آنهایی که بهش متلک می‌اندازند نشان بدهد که یک روز برای خودش کسی می‌شود. او برای دوست‌های تازه‌ وارد تیمش می‌دود، برای «روح»، «سانی» و «لو» تا آن‌ها را سربلند کند.

برای خواهر کوچک و وابسته‌اش «مَدی» می‌دود تا به او یاد بدهد که شجاع و قوی باشد. و برای مادرش می‌دود، کسی که دیگر نمی‌تواند بدود! به قول مادرش، پاتی را نباید دست‌کم گرفت، و پاتی هم می‌خواهد همین را ثابت کند. ولی وقتی فشار رویش خیلی زیاد می‌شود، می‌تواند آن را پشت سر بگذارد؟ کتاب دونده ی دوم پاتینا را به نوجوانان و تمام علاقه‌مندان به ادبیات نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب

ماملی صدای رادیو رو بلند کرد؛ هیچ موسیقی‌ای پخش نمی‌شد، فقط یکی داشت حرف می‌زد. گوینده های رادیو داشتن درباره آدم‌هایی حرف می‌زدن که با حیوون‌ها عین آدم‌ها صحبت می‌کنن. از نظر ماملی خیلی خنده‌دار بود. از نظر مدی هم با نمک بود چون قرار بود با همکلاسی‌هاش بره مزرعه. 

ولی از نظر من موضوعِ خیلی خیلی خسته کننده‌ای بود، اون قدر که دلت می‌خواست سرت رو بکوبی به دیوار. یه خانمی داشت می‌گفت مامانم عادت داشت گربه‌مون رو ببره ماساژ و مراقبت از بدن و پوست. شبیه همون مراکزی که برای آدم‌ها هست. (ص74 کتاب دونده ی دوم پاتینا)

چندتا از اون جواب‌ها رو لازم داشتم. نه فقط برای تیم دو، بلکه برای مدرسه و قرار بعد از مدرسه مون. جواب‌هایی هم برای آقای وینستون می‌خواستم که مدام داد می‌زد: «توپ‌های جنگی به جناح راست لشکر، توپهای جنگی به جناح چپ لشکر. تو هم عضوی از آن ششصد سرباز هستی؟ تو هم عضوی از لایت بریگید هستی؟ جواب سؤال‌های خانم تلر توی کلاس ریاضی رو هم می‌خواستم که بهمون میگفت استوانه رو توصیف کنیم.

حتی بدتر از اون وقتی ازمون می‌خواست ذوزنقه رو تعریف کنیم، دلم می‌خواست دستم رو ببرم بالا و بگم یه اسم دیگه ذوزنقه، بچه دزد ترسناکه ولی به جاش تصمیم گرفتم که این شوخی رو واسه خودم و کاتن نگه دارم. من یه جواب دیگه هم واسه سالن ناهارخوری می‌خواستم که همیشه برام این سؤال رو پیش می آورد: کجا میخوای بشینی؟ فکر کنم جز کنار بکا، هیچ جای دیگه ای برام وجود نداشت. واسه همین به جای این که برم اونجا و خودم رو علاف کنم کار همیشگیم رو کردم.

غذام رو برداشتم. گوشت دنده بود که هم خوشمزه بود و هم عجیب. نمی‌تونستم باور کنم که حیوون به اون بزرگی دنده‌ای به این کوچیکی داشته باشه. میدونم که همه میگن گوشت گاوه، ولی من گاوی ندیده‌م که دنده‌ای به اون کوچیکی داشته باشه. بعد به برنامه رادیو فکر کردم؛ به گوینده هایی که درباره آدم هایی می‌گفتن که با حیوونهاشون مثل آدم رفتار میکردن بعد یهو… اشتهام رو از دست دادم. (ص75 کتاب دونده ی دوم پاتینا)

درباره مجموعه‌ی دونده

روح، پاتی، سانی و لو گروهی هستند که یک ویژگی مشترک دارند، همه‌ی آن‌ها علاقه‌ی خاصی به دویدن دارند و بسیار سریع هستند. هر کدام از این نوجوانان داستان مخصوص خود را دارند. می‌توانید ماجراجویی‌ها و تلاش‌های آن‌ها را در مجموعه‌ی جهار جلدی جیسون رینولدز بخوانید.

نقد کتاب دونده ی دوم پاتینا pdf

این کتاب، داستان تلاش، شجاعت، ایستادگی و پیروزی است.‌ در کتاب دونده ی دوم پاتینا جیسون رینولدز، نویسنده‌ی رمان، در کنار تلاش برای تحقق آرزوهای شخصی، اهمیت خانواده و دوست داشتن را بار دیگر برای نوجوانان بازگو می‌کند.

جیسون رینولدز ۶ دسامبر ۱۹۸۳ در واشنگتون دی‌سی آمریکا به دنیا آمد. او در نه سالگی و با موسیقی رپ به نوشتن شعر علاقه مند شد. اما حالا برای نوجوانان داستان می‌نویسد. در دانشگاه مریلند در رشته زبان انگلیسی تحصیل کرد. رینولدز برنده جایزه اشنایدر فمیلی و نامزد جایزه ملی کتاب امریکا بوده است.

در پایان، مطالعه‌ی کتاب دونده ی دوم پاتینا به تمامی نوجوانانی که به داستان‌های ماجراجویانه علاقه دارند، توصیه می‌شود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1533 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دونده ی دوم پاتینا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *